پسته شور کن

عکس سر صفحه مقاله شور کن پسته

پسته شور کن یکی از ماشین‌آلات خط تولید و فراروی آجیل و خشکبار است. پسته شور کن یا دستگاه تفت پسته انواع آجیل و خشکبار را بودار کرده و آماده بسته‌بندی توسط دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار می‌کند. نمونه تمام‌اتوماتیک این دستگاه به‌هیچ‌عنوان نیازی به استفاده از دست و نیروی انسانی نداشته و با یک‌بار برنامه‌ریزی، به‌صورت کاملاً خودکار انواع پسته را تفت می‌دهد.

دستگاه پسته شور کن بهفر ماشین تنها نمونه تمام‌اتوماتیک بازار است. البته دستگاه پسته شور کن به‌صورت نیمه اتومات هم قابل طراحی و ساخت است. در این مطلب دستگاه پسته شور کن را با توضیحات فنی کامل و همچنین قیمت خرید به شما معرفی خواهیم کرد…

تفاوت پسته شور کن تمام‌اتومات و نیمه اتومات:

ماشین‌آلات شور کن پسته این مجموعه در دو مدل تمام‌اتومات و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید می‌شوند که ازنظر شکل ظاهری کاملاً به هم شبیه هستند. اما در نمونه تمام‌اتومات از امکانات بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌تری استفاده‌شده است. در ادامه تفاوت این دو نمونه پسته شور کن را برسی خواهیم کرد.

نحوه کارکرد دستگاه پسته شور کن:

1-بدنه دستگاه:

بدنه دستگاه شور کن از سه لایه ورق فلزی تشکیل‌شده که در لایه اول پشم سنگ نسوز و در لایه دوم آجرنسوز قرار دارد. لایه پشم سنگ و آجرنسوز علاوه بر جلوگیری از سوختن بدنه، پرتی حرارت را نزدیک به صفر رسانده و استفاده از انرژی را کاملاً بهینه می‌کند. بدنه داخلی و خارجی شور کن پسته با رنگ کوره‌ای پوشانده شده است. این رنگ مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت و ضربه دارد.

2-تابلو برق:

تابلو برق این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی است که سرعت حرکت الکتروموتور و جهت چرخش آن را کنترل می‌کند. این تابلو برق علاوه بر تقسیم نیروی الکتریکی قطعات برق پسته شور کن، وظیفه کنترل دما و مشعل را هم به عهده دارد. تابلو برق نمونه نیمه اتومات با نمونه تمام‌اتومات تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

3-الکتروموتور:

دستگاه تفت مجهز به یک الکتروموتور باقابلیت حرکت معکوس است. قدرت این الکتروموتور از طریق تسمه به درام دستگاه منتقل می‌شود. این الکتروموتور قابلیت افزایش و کاهش در سرعت گردش را هم دارد.

4-فولی:

این دستگاه مجهز به یکی فولی است. این فولی به درام دستگاه متصل بوده و به‌عنوان محور درام هم عمل می‌کند. این فولی به‌صورت غیرمستقیم و از طریق تسمه به الکتروموتور متصل می‌شود.

5-درام:

پسته شور کن مجهز به یک درام با بدنه داخلی حلزونی است. این درام تمام استیل بوده و قابلیت کشیدن پسته به داخل یا خارج کردن محصول را به‌صورت کاملاً اتوماتیک به عهده دارد.

کلیه قطعات در تماس با پسته از استیل مرغوب ساخته‌شده و با استانداردهای بهداشتی کاملاً تطابق دارد.

6-مشعل:

این دستگاه مجهز به یک مشعل گازی یا گازوئیلی است که بسته به نیاز مشتری سفارشی‌سازی می‌شود. این مشعل وظیفه گرم کردن درام را به عهده دارد.

7-مخزن ورودی محصول:

پسته از مخزن ورودی و توسط دو بالابر تمام‌اتومات z و حلزونی وارد دستگاه می‌شود. بالابر z وظیفه انتقال پسته و بالابر اوگر وظیفه انتقال نمک را به عهده دارد. برخلاف تصور نمک برای جلوگیری از چسبیدن پسته به بدنه درام استفاده می‌شود نه برای شور کردن پسته. در ادامه به نحوه جداسازی نمک از پسته هم خواهیم پرداخت.

8-یقگی:

پسته از یقگی دستگاه عبور کرده و وارد درام می‌شود. درام محصول را به داخل خود کشیده و فرایند تفت آغاز می‌شود.

9-سنسور (حسگر):

بر روی یقگی دستگاه یک سنسور نصب‌شده که وظیفه گزارش دمای داخلی درام به تابلو برق را دارد. گزارش افزایش یا کاهش دما توسط این حسگر به تابلو برق ارسال می‌شود. تابلو برق بر اساس گزارش ارسال‌شده و به‌صورت کاملاً خودکار مشعل را خاموش یا روشن می‌کند.

10-خروج محصول:

زمان مشخصی برای تفت پسته در نظر گرفته می‌شود. این زمان به‌صورت دستی و برای یک‌بار به تابلو برق داده می‌شود. اینجاست که تفاوت دستگاه پسته شور کن تمام‌اتومات و نیمه اتومات مشخص می‌شود.

تفاوت پسته شور کن تمام‌اتومات و نیمه اتومات:

در نمونه تمام‌اتومات به‌محض پایان زمان تفت، تابلو به‌صورت کاملاً خودکار فرمان توقف و گردش معکوس درام را به اکترو موتور می‌دهد. اما در نمونه نیمه اتومات این قابلیت وجود نداشته و گردش معکوس درام و زمان‌بندی به‌صورت دستی و با دقت اپراتور انجام می‌شود.

در این مرحله پسته بوداده بر روی سرند شور کن ریخته می‌شود. این دستگاه نمک اضافی از بدنه پسته جدا می‌کند. محصول ما آماده بسته‌بندی نهایی است.

مشاوره رایگان قبل از خرید

قبل از خرید به‌صورت حضوری یا تلفنی کلیه راهنمایی‌ها برای بهترین انتخاب به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

ساخت دستگاه

در مراحل ساخت متخصصان ما به‌صورت مستمر با مشتریان عزیز در تعامل بوده و بسته به نیاز مشتری دستگاه موردنظر را کاملاً سفارشی‌سازی می‌کنند.

آزمودن کیفیت

قبل از تحویل کلیه ماشین‌آلات آزمایش‌شده و تست کیفیت می‌شود.

تحویل با نظارت مشتری

در انتهای کار ماشین‌آلات بااحتیاط، همراه با نظارت خریدار بارگیری شده و برای تحویل به محل موردنظر فرستاده می‌شود.

نصب و راه‌اندازی خط تولید

گروه فنی بهفر ماشین به محل موردنظر اعزام‌شده و با دقت دستگاه یا خط تولید را مونتاژ و راه‌اندازی می‌کنند.

خدمات پس از فروش

بهفر ماشین اطلس البرز ۱۸ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش واقعی را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
تماس باما