دستگاه خشک‌کن قیسی

دستگاه خشکک کن قیسی

قیسی تولید شده از نوعی زردآلو شیرین است که در اغلب مناطق ایران کشت و برداشت می‌شود. قیسی در دسته‌بندی خشکبار قرارگرفته و جزو سوغات تبریز و آذربایجان است. خشکبار قیسی حاوی میزان بالایی از فیبر و انواع ویتامین‌ها بوده و کاربردهای غذایی متنوعی هم دارد.

از مربای قیسی گرفته تا مکمل غذا و استفاده آن همراه با آجیل و تنقلات. تفاوت قیمت هر کیلو قیسی بسیار بیشتر از خود زردآلو است. این بدان معناست که تولید و فروش قیسی می‌تواند بسیار پرسودتر از فروش میوه زردآلو باشد. این خشکبار لذیذ در انواع غذاهای ایرانی استفاده‌شده و در میان کشورهای همسایه هم طرفداران زیادی دارد.

درنتیجه با داشتن یک دستگاه خشک‌کن قیسی سود بیشتری عاید تولیدکننده شده و از طرفی در به روی بازار صادرات هم بازخواهد شد. زردآلو به دو روش طبیعی و مصنوعی (دستگاه خشک‌کن قیسی) تولید می‌شود.

این ماشین به دستگاه تولید چیپس میوه مشهور است که در خط تولید چیپس میوه هم کاربرد دارد.در این مطلب در پایگاه دانش بهفر ماشین روش‌های تولید قیسی و همچنین انواع دستگاه خشک کن زردآلو قیسی را با توضیحات و قیمت هر دستگاه معرفی خواهیم کرد…

روش‌های خشک‌کردن قیسی

زردآلو به دو روش خشک‌شده و قیسی می‌شود…

روش طبیعی:

درروش طبیعی قیسی در زیر نور مستقیم آفتاب یا در سایه و در معرض هوای در گردش قرارگرفته و خشک می‌شود.در نمونه آفتاب خشک کیفیت قیسی بالاتر بوده و سرعت رطوبت‌گیری هم بیشتر است.البته سرعت رطوبت‌گیری درروش صنعتی بسیار بیشتر از روش طبیعی است.

خشک کردن قیسی در آفتاب
 

روش صنعتی:

در این روش زردآلو توسط دستگاه خشک‌کن رطوبت‌گیری می‌شود.در بازار انواع خشک‌کن با فناوری‌های مختلف(برودتی،ماکروویوی..) به فروش می‌رسند که سرعت رطوبت‌گیری بالایی هم دارند.اما بهترین گزینه استفاده از دستگاه خشک‌کن قیسی حرارتی است.

مکانیسم این دستگاه بسیار ساده بوده و هزینه پایین‌تری هم دارد.از طرفی درصد حفظ مواد مغذی قیسی در نمونه‌های خشک‌کن حرارتی بسیار بالاتر است.

قیسی در دو نوع هسته‌دار و بدون هسته تولید می‌شود.در صورت تمایل به تولید قیسی بدون هسته، نیاز به یک دستگاه هسته‌گیر وجود دارد.

انواع دستگاه خشک‌کن قیسی

1-دستگاه خشک‌کن تک کابین:

این دستگاه مجهز به یک کابین بوده که با پشم سنگ عایق‌بندی شده است.در داخل کابین دستگاه قفسه‌های مجهز به سینی‌های فلزی با توری‌های نسوز است.میوه زردآلو در این سینی‌ها چیده شده و در قفسه‌ها قرار می‌گیرد.

دستگاه خشک‌کن قیسی تک کابین مجهز به یک مشعل گازی ،گازوئیلی یا المنت برقی است که بسته به نیاز مشتری انتخاب و نصب می‌شود.حرارت غیرمستقیم حاصل از مشعل توسط فن سیرکوله دستگاه در داخل کابین به گردش درآمده و زردآلو را رطوبت‌گیری می‌کند.

این دستگاه مجهز به یک سنسور کنترل دما است که دمای داخل کابین دستگاه را با دقت بسیار بالا کنترل می‌کند.درنتیجه احتمال سوختن و آسیب دیدن محصول صفر است.برای مشاهده توضیحات و قیمت به صفحه محصول در زیر همین مطلب مراجعه کنید.

2-دستگاه خشک‌کن دو کابین:

روش کار این دستگاه همانند نمونه دو کابین است.تنها تفاوت در ظرفیت تولید بوده که در نمونه دو کابین ظرفیت بیشتر از نمونه تک کابین است.خشک‌کن قیسی دو کابین مناسب کارخانه جات با حجم تولید متوسط است.برای مشاهده توضیحات و قیمت به صفحه محصول در زیر همین مطلب مراجعه کنید.

نکته:بسته به نیاز مشتری می‌توان نمونه ماشین‌آلات خشک‌کن کابینی را به چرخ مجهز کرد.این قابلیت جابه‌جایی دستگاه را بسیار آسان‌تر می‌کند.

3-دستگاه خشک‌کن تونلی:

نحوه کار نمونه خشک‌کن قیسی تونلی با نمونه‌های کابینی کاملاً متفاوت است.شکل این دستگاه همانند تونل است .بسته به نیاز مشتری و نوع محصول،طول این دستگاه سفارشی‌سازی می‌شود.خشک‌کن تونلی ظرفیت تولید بالایی داشته و مناسب برای کارخانه جات بزرگ تولیدکننده محصولات غذایی و شیمیایی خشک‌شده است.برای مشاهده توضیحات و قیمت به صفحه محصول در زیر همین مطلب مراجعه کنید.

سوالات متداول:

۱-دستگاه خشک‌کن قیسی در هر ساعت چه حجمی از محصول را خشک میکند؟

پاسخ دقیق به این سوال بستگی به میزان رطوبت موجود در آن دارد .بسته به نوع محصول ،زمان و حجم رطوبت گیری متفاوت است.

۲-دستگاه خشک‌کن قیسی میتواند برقی و یا گازی باشد؟

بله-ماشین آلات خشک‌کن بهفر ماشین البرز میتوانند در ۳ مدل برقی،گازی و یا گازوئیلی و بسته به نیاز مشتری طراحی و تولید شوند.

مشاوره رایگان قبل از خرید

قبل از خرید به‌صورت حضوری یا تلفنی کلیه راهنمایی‌ها برای بهترین انتخاب به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

ساخت دستگاه

در مراحل ساخت متخصصان ما به‌صورت مستمر با مشتریان عزیز در تعامل بوده و بسته به نیاز مشتری دستگاه موردنظر را کاملاً سفارشی‌سازی می‌کنند.

آزمودن کیفیت

قبل از تحویل کلیه ماشین‌آلات آزمایش‌شده و تست کیفیت می‌شود.

تحویل با نظارت مشتری

در انتهای کار ماشین‌آلات بااحتیاط، همراه با نظارت خریدار بارگیری شده و برای تحویل به محل موردنظر فرستاده می‌شود.

نصب و راه‌اندازی خط تولید

گروه فنی بهفر ماشین به محل موردنظر اعزام‌شده و با دقت دستگاه یا خط تولید را مونتاژ و راه‌اندازی می‌کنند.

خدمات پس از فروش

بهفر ماشین اطلس البرز ۱۸ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش واقعی را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
تماس باما