دستگاه خشک کن خربزه

دستگاه خشک کن خربزه

دستگاه خشک کن خربزه ، طالبی، ملون و دیگر صیفی جات مانند هندوانه یکی از دستگاه های جالبی است که می توان با آن کسب و کار و خط تولید پر سودی را راه اندازی کرد. کافی است نحوه کار با دستگاه را به خوبی بدانید و مشخصات دستگاه را بشناسید. در این مقاله سعی بر شناساندن دستگاه های خشک کن برای راه اندازی یک کسب و کار پر سود را داریم.

ابتدا به بررسی مشخصات دستگاه های خشک کن هم می پردازیم. ماشین آلات خشک کن مد نظر ما در این مقاله از نوع کارگاهی و صنعتی بوده و با دستگاه های خشک کن خانگی کاملاً متفاوت میباشد. این دستگاه ها در مدلها و ظرفیت های متفاوتی تولید می شود.این ماشین به دستگاه تولید چیپس میوه هم مشهور است که در خط تولید چیپس میوه هم کاربرد داد.

از آنها حتی در مشاغل خانگی تا کارگاه ها و کارخانجات نیز می توان استفاده نمود. خواص درمانی خربزه، ملون و طالبی که از جمله میوه های تابستانی میباشند می توانند در فروش این محصولات تاثیر بسزایی داشته باشند.در ادامه انواع دستگاه خشک کن خربزه را با توضیحات کامل و قیمت خرید معرفی خواهیم کرد…

عکس 1مقاله دستگاه خشک کن خربزه

فواید خربزه و ملون و طالبی

از اولین خواصی که برای آنها می توان نام برد حفظ رطوبت و آب مورد نیاز بدن در تابستان است چرا که اینها محصولاتی هستند که با آب فراوان به عمل می آیند و در خود آب فراوان دارند. اما از دیگر فواید این صیفی جات می توان به جلوگیری از مشکلات بینایی، دیابت، کاهش کلسترول و بیماری های لثه، امکان هضم بهتر غذا.

این محصولات غنی از انواع ویتامین ها نظیر D ، C، A و … هستند. همین دلایل کافیست تا ذائقه هایی برای مصرف تمامی فصول این محصولات وجود داشته باشد. استفاده از این مواد به صورت خشک شده در رستوران ها، شیرینی فروشی ها، مصرف دسر و خوراکی های طبیعی، خلاصه ای از کاربردهای این محصولات میباشند.

انواع دستگاه خشک کن خربزه

خشک کردن میوه ها در ایران سابقه ای طولانی دارد. اما هر بار بنا بر تغییر درخواست ها و ذائقه ها ،میوه های متنوع تری جهت خشک کردن به کار می روند. از آن جمله می توان به طالبی، خربزه، ملون، هنداونه اشاره کرد.

پس از روش های سنتی ، روش های مدرن وارد بازار رقابت شدند. در روش مدرن از انواع دستگاههای خشک کن اتوماتیک استفاده می شود که مهمترین آنها عبارتند از خشک کن تک کابین، خشک کن دو کابین، خشک کن تونلی میباشند.

خشک کن های کابینی همانطور که از نام آنها بر می آید به شکل کابینتی میباشند. دارای تعدادی سینی، ارتفاع یکسان، عرض یکسان و طول متفاوت هستند. برق این خشک کن ها به صورت تکفاز بوده و از برق شهری بهره می برند. مصرف منبع حرارتی آنها برقی، گازی یا گازوئیلی میباشد.

دستگاه خشک کن خربزه کابینی

در صورتیکه منبع حرارتی دستگاه های خشک کن گازی باشد، مصرف برق آن برای چه می باشد؟

این دستگاه ها مجهز به تابلو برق و هدایت دستگاه جهت زمانبندی و رطوبت سنج میباشند. این تجهیزات مصرف برقی دارند.

حرارت این دستگاه ها برای خشک کردن به چه صورت میباشد؟

حرارت این دستگاه ها به صورت غیر مستقیم و گردش جریان هوای گرم میباشد.

چرا رطوبت داخل دستگاه بالا می رود ؟

فرایند خشک کردن در این دستگاه ها با حرارت غیر مستقیم و به صورت حذف رطوبت میوه ها میباشد. زمانی که رطوبت از داخل بافت میوه ها جدا می شود در جریان گردش هوای دستگاه باقی می ماند و به مرور این رطوبت افزایش پیدا میکند.

باقی ماندن این رطوبت در جریان گردشی هوای داخل دستگاه ،اگر زیاد تر از حد استاندارد شود بر کیفیت خشک شدن میوه ها تاثیر منفی خواهد داشت. لذا از یک دریچه خروج رطوبت استفاده می شود. پس از آلارم دستگاه رطوبت سنج، اپراتور باید دریچه را باز نموده و پس از آنکه این رطوبت به حد استاندارد رسید، مجدداً دریچه را میبندد.

دستگاه خشک کن خربزه تونلی

این دستگاه ها تمام اتوماتیک بوده دارای واگن های ریلی شامل سینی هایی با ابعاد 80 در 80 میباشد. این واگن ها توسط اپراتورها پر شده و به داخل دستگاه هدایت شده و از سوی دیگر از دستگاه خارج می شوند.

کیفیت خربزه های خشک شده در این دستگاه بسیار بالا میباشد. چرا که دستگاه اتوماتیک بوده و هیچ دخالتی در روند خشک شدن محصول اعمال نمی شود. طول این دستگاه به 12 متر هم می رسد. در صورت درخواست دستگاه های تونلی 18 متری نیز تولید می شوند. ارتفاع خشک کن های تونلی به سه متر هم میرسد.

استفاده از منبع حرارتی برقی در دستگاه های خشک کن (برعکس دستگاه های خشک کن کابینی) به صرفه نمیباشد. منابع گازی و گازوئیلی بهترین منبع برای خشک کن های تونلی میباشند.

گردش هوای داخل کابین با استفاده از فن های سیرکولاسیون و نوع ساخت بدنه دستگاه ها ،سبب پخش حرارت درون دستگاه به صورت یکنواخت و بالا رفتن کیفیت میوه های خشک شده می شوند. ورودی دستگاه های خشک کن تونلی خربزه تا یک تن هم میباشد.

زمان خشک کردن خربزه ؟

بستگی به ضخامت برش های خربزه ، و شکل بافت آن دارد. این زمان با آزمون خطا بدست می آید.

قیمت دستگاه خشک کن خربزه

این دستگاه به تکنولوژی هوشمند اتوماتیک تخلیه رطوبت مجهز بوده و امکان دستور دادن به دستگاه با تابلو فرمان PLC و صفحه نمایشگر HMI را داراست. انواع مختلفی از دستگاه های خشک کن به همراه دیگر تجهیزات آنها وجود دارد که برای تهیه لیست قیمت این ماشین آلات می توانید با شماره های ذیل در ساعات اداری (8 صبح تا 7 بعد از ظهر) تماس حاصل فرمایید.

فروش دستگاه خشک کن خربزه

سوالی که در مراحل اولیه تحقیق در مورد دستگاه های خشک کن مطرح می شود این است که آیا این دستگاه از صدا و لرزش زیادی برخوردار است؟ جواب این است که این دستگاه فاقد هرگونه لرزش بوده و صدای آن در حد روشن شدن منابع انرژی دستگاه است.

وجود عایق حرارتی پشم سنگ در بدنه دستگاه سبب جلوگیری از اتلاف حرارت تولید شده با محیط می شود. برای دریافت پاسخ سوالات خود و کسب اطلاعات در زمینه سفارش و فروش دستگاه ها با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

نصب دستگاه خشک کن خربزه

می توانید پیش از تحویل دستگاه (درب کارخانه) ، خشک کن ها را تست کرده و جهت نصب در محل ،از تکنسین های مجرب بهفرماشین اطلس البرز کمک بگیرید

مشاوره رایگان قبل از خرید

قبل از خرید به‌صورت حضوری یا تلفنی کلیه راهنمایی‌ها برای بهترین انتخاب به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.

ساخت دستگاه

در مراحل ساخت متخصصان ما به‌صورت مستمر با مشتریان عزیز در تعامل بوده و بسته به نیاز مشتری دستگاه موردنظر را کاملاً سفارشی‌سازی می‌کنند.

آزمودن کیفیت

قبل از تحویل کلیه ماشین‌آلات آزمایش‌شده و تست کیفیت می‌شود.

تحویل با نظارت مشتری

در انتهای کار ماشین‌آلات بااحتیاط، همراه با نظارت خریدار بارگیری شده و برای تحویل به محل موردنظر فرستاده می‌شود.

نصب و راه‌اندازی خط تولید

گروه فنی بهفر ماشین به محل موردنظر اعزام‌شده و با دقت دستگاه یا خط تولید را مونتاژ و راه‌اندازی می‌کنند.

خدمات پس از فروش

بهفر ماشین اطلس البرز ۱۸ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش واقعی را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
تماس باما