دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین

ساخت دستگاه

تحویل با نظارت مشتری

نصب، راه اندازی و آموزش

گارانتی و خدمات پس از فروش

جهت مشاوره یا استعلام قیمت تماس بگیرید

سر فصل ها

دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین

دستگاه خشک‌ کن تک کابین بهفر ماشین یکی از پرطرفدارترین دستگاه های خشک کن صنعتی می باشد. این دستگاه برای خشک کردن محصولات مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل اینکه مصرف برق بسیار کمی دارد و فضای کوچکی را اشغال میکند و کارایی بالایی دارد، در بین مجموعه ها و کارآفرینان بسیار مورد توجه می باشد. حتی در خطوط تولید صنعتی که نیازمند خشک کردن حجم بالایی از محصول هستند، از این دستگاه برای آزمون و خطای محصول خود استفاده می کنند تا جلوی هدر رفت محصول و استفاده بی رویه از دستگاه های خشک کن بزرگتر را بگیرند.

مشخصات فنی دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین

این دستگاه با طول 100، عرض 150 و ارتفاع 230 سانتیمتر بهترین شرایط را برای خشک کردن 50 تا 150 کیلوگرم میوه یا سبزی یا محصولات قابل خشک کردن را فراهم می آورد. برق مصرفی 1.5 کیلووات تکفاز 220 ولت میباشد. نوع منبع حرارتی آن برقی، گازی یا گازوئیلی می باشد. این مورد را می توانید سفارش دهید.

چه مقدار محصول خشک شده با دستگاه خشک‌کن تک کابین بدست می آید؟

در مورد ظرفیت دستگاه های خشک کن باید بگوییم همه چیز بستگی دارد. اول به نوع محصولی که می خواهید در خشک کن قرار دهید. این که میوه است یا سبزی یا حتی پروتئین. دوم اینکه با چه برش و ضخامتی این محصولات داخل سینی های خشک کن قرار میگیرند. درمرحله بعد اینکه مقدار خشک کردن محصولات را برای خود تعیین کنید. به این مفهوم که تا چه حد می خواهید این محصولات خشک شوند.

اگر می خواهید به حالت بافت نرم خشک شوند زمان کمتری تعیین می شود و اگر بخواهید به شکل چیپسی خشک شوند باید زمان بیشتری را برای دستگاه تنظیم نمایید. تعداد سینی های این دستگاه بین 20 تا 25 سینی می باشد. اینکه سینی ها را یکی در میان نیز بگذارید در مقدار حجم خروجی دستگاه موثر است. اما به طور میانگین باید بگوییم از هر 10 کیلوگرم میوه تازه، 1 کیلوگرم میوه خشک بدست می آید.

کدام محصولات با دستگاه خشک‌کن تک کابین خشک می شوند؟

انواع میوه، سیب، گلابی، پرتقال، گیلاس، خیار، آلبالو، توت، ملون و … انواع سبزیجات مثل شوید، نعنا، سبزی پلویی، انواع پروتئین، ماهی،میگو، مرغ، انواع مواد شیمیایی مثل کود و …

زمان خشک کردن محصولات با دستگاه خشک‌کن تک کابین چقدر است؟

برای محصولات مختلف، زمان متنوعی می توان در نظر گرفت. به عنوان مثال برای سیب بین 10 تا 12 ساعت و برای زردآلو 12 تا 14 ساعت ممکن است زمان خشک کردن طول بکشد. زمان خشک کردن محصولات به موارد زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین آنها بافت محصول است. هرچقدر آبدارتر و سفت تر باشد، زمان خشک کردن آن متفاوت و بیشتر خواهد بود و بالعکس.

اینکه محصولات با چه ضخامتی داخل سینی ها قرار داده شده باشند نیز براین زمان موثر است. نحوه چینش محصولات داخل سینی ها نیز بر زمان خشک کردن تاثیر دارد. اگر روی سینی یک لایه از محصول چیده شده باشد یک زمان و اگر چندین لایه و روی هم روی هم باشند زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز است. بهترین راه برای درک زمان خشک کردن محصولات باید، حجم کمی از آنها را داخل دستگاه بگذارید و طبق راهنمایی های تکنسین ها عمل کنید. سپس زمان را برای محصولات مشابه نیز در نظر بگیرید.

قیمت دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین

این دستگاه از آلیاژها، قطعات مکانیکی و الکترونیکی ساخته شده است. برای هر بخش قیمت های بازار به طور لحظه ای در حال تغییر هستند بنابراین برای دریافت بهترین قیمت دستگاه خشک کن حتما با کارشناسان بهفر ماشین اطلس البرز تماس حاصل فرمایید.

فروش دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین

بهترین راه برای سفارش و خرید دستگاه خشک کن تک کابین بهفر ماشین این است که به طور مستقیم با کارخانه در ارتباط باشید و دستگاه را بدون واسطه با خیالی آسوده خرید نمایید. فروش دستگاه خشک کن تک کابین هم به صورت حضوری و هم به شکل مجازی و تلفنی امکان پذیر می باشد. تنها یک تماس کافیست تا تمامی اطلاعات و شرایط فروش در اختیار شما قرار گیرد.

نصب دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین چطور انجام می شود؟

تحویل ماشین آلات ساخت بهفر ماشین درب کارخانه می باشد. اما چنانچه بخواهید با هماهنگی خودتان به محل نصب ارسال می گردد. زمانی که در محل نصب قرار گرفت، تکنسین های مجرب بهفر ماشین اعزام خواهند شد. تمامی نکات و مواردی که برای استفاده از دستگاه لازم است را به شما آموزش خواهند داد و دستگاه در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل ممکن نصب و تست و راه اندازی می شود.

نصب دستگاه خشک کن تک کابین فرآیندی نسبتاً ساده است که می توان با کمی دقت و حوصله آن را انجام داد. با این حال، همیشه توصیه می شود که برای نصب دستگاه از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

مراحل کلی نصب دستگاه خشک کن تک کابین به شرح زیر است:

  1. مکان یابی

 مکانی صاف، تراز و بدون لرزش را برای نصب دستگاه انتخاب کنید.

مطمئن شوید که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب دستگاه و گردش هوا در اطراف آن وجود دارد.

دستگاه را از منابع گرما و رطوبت دور نگه دارید.

  1. اتصالات:

اتصال برق: دستگاه را به پریز برق مناسب با ولتاژ و آمپر صحیح وصل کنید. از سیم برق با ضخامت کافی استفاده کنید.

  1. اتصال لوله کشی و اتصال دودکش:

 دستگاه از نوع دودکش دار است، دودکش را به خروجی هوای دستگاه وصل کنید و آن را به بیرون از ساختمان هدایت کنید.

  1. تراز کردن:

 از تراز برای تنظیم سطح دستگاه استفاده کنید.

 پایه های دستگاه را در صورت نیاز تنظیم کنید تا کاملاً تراز شود.

  1. بررسی نهایی:

قبل از روشن کردن دستگاه، تمام اتصالات و تنظیمات را دوباره بررسی کنید.

مطمئن شوید که هیچ نشتی یا اتصالی شل وجود ندارد.

 دستورالعمل های شرکت بهفر ماشین را برای راه اندازی و استفاده از دستگاه به دقت مطالعه کنید.

مدت زمان نصب:

مدت زمان نصب دستگاه خشک کن تک کابین به مدل دستگاه و پیچیدگی اتصالات بستگی دارد.

به طور کلی، نصب دستگاه توسط یک فرد مجرب حدود 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین اطلس البرز کوچک‌ترین نمونه خشک‌کن این مجموعه محسوب می‌شود. این دستگاه قابلیت کار کردن با برق تک فاز یا 3 فاز را داشته و با نیروی گرمایشی انواع مواد غذایی و شیمیایی را خشک می‌کند. خشک‌کن تک کابین قیمت مناسبی داشته و بهترین گزینه برای کارآفرینان با محدودیت مالی محسوب می‌شود.

بسته به نیاز مشتری می‌توان دستگاه را به چرخ مجهز کرد که جابه‌جایی دستگاه را سهولت می‌بخشد. نمونه تک فاز دستگاه خشک‌کن تک کابین قابلیت راه‌اندازی در هر مکان غیر صنعتی را دارد.

نحوه کارکرد دستگاه:

1-کابین دستگاه:

این خشک‌کن صنعتی مجهز به یک کابین عایق‌بندی با پشم سنگ است. داخل کابین دستگاه یک واگن با سینی‌های گالوانیزه قرار دارد. روی این سینی‌ها با توری نسوز پوشیده شده است که از چسبیدن محصولات به بدنه سینی جلوگیری می‌کند.

2-رنگ دستگاه:

رنگ دستگاه از نوع پودری کوره‌ای (الکترواستاتیک) است که  مقاومت بالاتری نسبت به رنگ‌های روغنی یا تینری دارد.

3-منبع گرمایشی:

این دستگاه مجهز به یک مشعل گازی، گازوئیلی و یا المنت برقی است که نیروی گرمایشی دستگاه را تأمین می‌کند.

4-فن سانتریفیوژ:

این دستگاه مجهز به یک فن مکنده است که حرارت مشعل را به‌صورت غیرمستقیم و به داخل کابین منتقل می‌کند. حرارت در داخل کابین به گردش درآمده و فرایند رطوبت‌گیری آغاز می‌شود.

5-سنسور کنترل دما:

حسگر دستگاه خشک‌کن تک کابین وظیفه کنترل درجه حرارت داخل کابین را به عهده دارد. این سنسور به‌محض کاهش یا افزایش دمای برنامه‌ریزی‌شده، عمل کرده و فرمان خاموش یا روشن شدن مشعل را می‌دهد. حرارت در گردش همراه با کنترل دما، محصول را به‌صورت کاملاً یکدست خشک می‌کند.

6-رطوبت‌سنج:

این دستگاه مجهز به یک رطوبت‌سنج است که رطوبت اضافی داخل کابین را تشخیص می‌دهد. خروج رطوبت به دو روش دستی و خودکار و از طریق یک دریچه، از مخزن اصلی خارج می‌شود.

روش دستی

در این روش دستگاه با صدای آژیر، زمان خروج رطوبت را به اپراتور اطلاع‌رسانی می‌کند

روش اتوماتیک

در این روش به‌صورت کاملاً خودکار و بدون نیاز به اپراتور رطوبت خارج می‌شود. کنترل دریچه خروج رطوبت از طریق یک جک پنوماتیک انجام می‌شود.

نکته: زمان رطوبت‌گیری بسته به نوع محصول و میزان ضخامت اسلایس محصول متغیر است.

ظرفیت دستگاه خشک کن تک کابین چقدر است؟

ظرفیت این دستگاه بسته به نوع محصول تعیین می‌شود. برخی محصولات حجم بیشتر و وزن کمتری دارند. همانند سبزی یا میوه. اما برخی محصولات همانند پودرهای شیمیایی وزن بیشتر و حجم کمتری دارند. ظرفیت دستگاه های خشک‌کن بر اساس تعداد و ابعاد سینی ها تعریف می شود.

ابعاد 100 × 150 × 230 سانتیمتر
برق مصرفی

1.5 کیلو وات، تکفاز 220 ولت

نوع هیتر

برقی یا مشعل گازی یا گازوئیلی با قدرت 8000 کالری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دستگاه خشک‌کن تک کابین بهفر ماشین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس باما